• Bellen
  • Mailen
  • Afspraak
    maken
  • Afspraak
    maken
  • Bel me terug
    • Meer dan 20 jaar ervaring
    • Goede bereikbaarheid
    • Altijd snel terecht
    • Persoonlijk contact
    • Diverse specialisaties
    • Op maat gemaakte slippers en sandalen
    • Medisch pedicure
    • 1 aanspreekpunt voor al uw voetzorg
    • Ook zonder verwijzing mogelijk
    • Nauwe samenwerking met andere disciplines

    Klachtenprocedure Podotherapie Propuls

    Voor de afhandeling en registratie van klachten wordt door Podotherapie Propuls gebruik gemaakt van de  ‘klachtenregeling & Registratie’ welke binnen de kaders van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is opgesteld.

    Als patiënt kunt u op de volgende manieren uw klacht uiten

    Het indienen van uw klacht
    Wanneer u ontevreden bent over de verleende zorg of bejegening dan bestaat de mogelijkheid tot het indienen van een klacht bij de klachtenfunctionaris van Podotherapie Propuls, Leonie Berteler.
    Hiervoor kunt u telefonisch of per e-mail een meldformulier opvragen bij het secretariaat van Podotherapie Propuls. Ook is het mogelijk om zelf schriftelijk een klacht in te dienen. Deze kan verstuurd worden naar het correspondentieadres Promenade 17, 6581 BW Malden of e-mailadres info@podotherapiepropuls.nl.

    Het bespreken van de klacht met de podotherapeut
    Bent u ontevreden dan raden wij u aan eerst hierover in gesprek te gaan met uw podotherapeut om samen naar een oplossing te zoeken. Als u dat moeilijk vindt, dan kunt u iemand uit uw omgeving vragen met u mee te gaan. Vindt u het moeilijk om rechtstreeks iemand te benaderen? Dan kunt u contact opnemen met Zorgbelang Nederland: via de website : http://www.zorgbelang-nederland.nl of telefonisch: 030 299 1970. De medewerkers van Zorgbelang kunnen u onder meer helpen bij het voorbereiden van een gesprek met uw podotherapeut.

    Komt u er samen niet uit dan wordt uw klacht verder in behandeling genomen door de klachtenfunctionaris.

    Procedure indienen van een klacht bij de Klachtenfunctionaris

    Wat gebeurt er als u een klacht indient bij de Klachtenfunctionaris ?

    1. U ontvangt een ontvangstbevestiging van de klachtenfunctionaris.
      De klachtenfunctionaris bekijkt vervolgens of uw klacht in behandeling genomen kan worden. Binnen ongeveer twee weken na ontvangst van uw bericht wordt u door de klachtenfunctionaris geïnformeerd over de stand van zaken.
    2. Kan uw klacht niet door de klachtenfunctionaris in behandeling worden genomen, dan wordt u zo goed mogelijk geïnformeerd over andere mogelijkheden.
      Wordt uw klacht wel door de klachtenfunctionaris in behandeling genomen dan zal de klachtenfunctionaris met u contact opnemen. U krijgt informatie over de procedure en u kunt uw klacht waar nodig toelichten. Besproken wordt ook of de podotherapeut op de hoogte is van de klacht en/of u toestemming geeft de podotherapeut op de hoogte te brengen van de klacht. Geeft u toestemming om de klacht voor te leggen aan de podotherapeut dan neemt de klachtenfunctionaris daarmee contact op. De podotherapeut ontvangt een kopie van uw klacht en heeft de mogelijkheid om op uw klacht te reageren. De klachtenfunctionaris zal vervolgens proberen door bemiddeling tot een oplossing te komen met u en de podotherapeut.
    3. Uiterlijk binnen 6 weken na registratie van de klacht zal de aanbieder van zorg een beslissing nemen over welke maatregelen hij/zij neemt naar aanleiding van de klacht en deze maatregelen kenbaar maken aan de cliënt en de Klachtenfunctionaris. Eventueel  kan de periode zes weken worden verlengd met vier weken indien de zorgvuldigheid dit vereist.
    4. De zorgaanbieder dient uiterlijk binnen zes weken – eventueel te verlengen met vier weken indien de zorgvuldigheid dit vereist – na indiening van de klacht, met redenen omkleed aan te geven:
      – tot welk oordeel het onderzoek van de klacht heeft geleid;
      – welke beslissingen de zorgaanbieder over en naar aanleiding van de klacht heeft genomen;
      – binnen welke termijn maatregelen waartoe is besloten, zullen zijn gerealiseerd.
    5. Als bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet heeft geleid tot een oplossing, dan kunt u overwegen uw geschil voor te leggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie welke is ondergebracht bij het Kwaliteitsregister Paramedici. De geschillencommissie komt zo vaak als nodig is bijeen, dit is afhankelijk van het aantal klachten. Voor de procedure van de Geschillencommissie verwijzen wij u naar de website van het Kwaliteitsregister Paramedici.